Pracovní náplň výchovné poradkyně ve škole

Metodická a informační činnost

  • Uskutečňuje vlastní diagnostickou činnost u žáků, kteří ji vyžadují z výchovných, vzdělávacích, profesionálně orientačních, sociálních a jiných důvodů
  • Podává vedení školy návrhy a doporučení týkající se výchovy, prevence a nápravy problémů
  • Informuje rodiče a učitele o činnosti zařízení výchovného poradenství, o diagnostických ústavech, o možnostech využití jejich odborných služeb
  • Sleduje změny v právních předpisech týkajících se problematiky výchovného poradenství a seznamuje s nimi ostatní pedagogické pracovníky
  • Sama  se vzdělává v oblasti nových a alternativních výchovných trendů, informuje o nich ostatní pedagogické pracovník, novinky sleduje v dostupných mediálních pramenech a zdrojích 
  • Organizuje individuální porady s rodiči při řešení výchovných a výukových problémů žáků, v případě potřeby za přítomnosti vedení školy, TU, popř.ostatních pedagogů, z jednání pořizuje zápis - protokol uložený v pracovně VP
  • podle potřeby vede jednání se žáky, u nichž se vyskytly výchovné, kázeňské či výukové problémy a z jednání pořizuje písemný zápis do knihy VP

Žáci s výukovými a výchovnými problémy

  • Pomáhá třídním učitelům při vyhledávání a sledování problematických a nadaných žáků
  • aktuálně se podílí na vedení dyslektických kroužků v rámci projektu EU inkluzivního vzdělávání žáků na škole
  • Pomáhá učitelům při shromažďování podkladů pro psychologická a speciální pedagogická vyšetření
  • Projednává s vedením školy, rodiči  a učiteli dodatečný odklad školní docházky, přeřazení žáka do jiného typu škol, užití slovního hodnocení
  • Podává návrhy na vyšetření v pedagogicko psychologické poradně nebo ve speciálním pedagogickém centru na žáky s vývojovými a specifickými poruchami učení a chování, na žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením
  • Projednává s rodiči souhlas k vyšetření v pedagogicko psychologické poradně
  • Věnuje zvýšenou pozornost žákům s problémovým vývojem a rizikovým chováním
  • Podílí se na zpracování individuálního vzdělávacího programu a další dokumentace pro integrované žáky, pro žáky problémové (sociálně obtížně adaptabilní) i pro žáky ze složitých rodinných podmínek
  • Vede databázi integrovaných žáků, zajišťuje kontrolu následných vyšetření
  • Soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči.
  • Ve spolupráci s PPP zajišťuje rozhodnutí o integraci žáka
  • Ve spolupráci s vedením školy a pedagogickými pracovníky se podílí na výchovných krocích  zaměřených na nápravu problematických žáků
  • Aktualizuje přehledy vyšetřených žáků vyžadujících zákonné úlevy

Specifické oblasti

  • Ve spolupráci s třídními učiteli sleduje žáky nadané a talentované, navrhuje další postupy pro žáky
  • Každoročně se vždy v únoru podílí na zdárném průběhu zápisu dětí do 1.ročníku
  • Spolupracuje s vedením školy  při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče-učitel, učitel-žák, žák-žák)
  • sleduje spolu s metodikem prevence projevy zneužívání návykových látek a ostatních sociálně patologické jevy (patologické hráčství, šikanování, vandalismus, brutalita, rasismus, kriminalita), navrhuje nápravná opatření
  • zajišťuje s metodikem prevence koordinaci a spolupráci při osvětových a konzultačních akcích k problematice návykových látek a ostatních sociálně patologických jevů (zákonní zástupci, pedagogičtí pracovníci, odborníci)
  • Spolupracuje s metodikem prevence a sociálně patologických jevů
  • Spolu s vedením školy zajišťuje spolupráci s orgány státní správy, s orgány péče o dítě, sociálním kurátorem, sociálně právní komisí na ochranu dítěte, s Policií ČR, krizovým centre,Odborem sociálně právní ochrany dětí při Městském úřadu v Třeboni
  • sleduje a vede evidenci nadměrně zameškaných hodin z důvodu časté či podezřelé školní docházky a připravuje podklady pro výše uvedené orgány a instituce 

Volba povolání a další vzdělávací cesty

  • Poskytuje poradenskou činnost pro rodiče, žáky a učitele při volbě povolání
  • Pro rodiče žáků 9. ročníku vždy počátkem nového školního roku pořádá společnou informační schůzku o možnostech volby další vzdělávací cesty
  • Zjišťuje zájem žáků o studium ve středních školách, středních odborných učilištích, gymnáziích, víceletých gymnáziích, spolupracuje s třídními učiteli
  • Shromažďuje nabídky studia na SŠ,G , SOU a další informace o dalším studiu, zajišťuje styk se zástupci SŠ, spolupracuje s Úřadem práce, s PPP
  • Zodpovídá za správné vyplnění přihlášek a zpracování  výstupního hodnocení žáků
  • Zodpovídá za včasné zveřejnění aktuálních informací pro žáky  i rodiče na webových stránkách školy a na nástěnce VP
  • Podává pedagogické radě zprávu o žácích, kteří nedokončí povinnou školní docházku v základní škole a mají zájem studovat odpovídající učební obor, o žácích se změněnou pracovní schopností. Zajišťuje pro tyto žáky přihlášky a veškeré potřebné informace
  • Zpracovává přehled o úspěšnosti žáků v přijímacím řízenía o rozmístění žáků
  • Podílí se na tvorbě tematického plánu vyučovacího předmětu člověk ve světě práce v 8. a 9. ročníku dle ŠVP Let za poznáním 

 

Zprávy a oznámení

Nabídka zájezdu Anglie 2019

POBŘEŽÍM JIŽNÍ ANGLIEvíce

Změny počátku hodin ve výuce

Vzhledem k zavedení patnáctiminutových třídnických hodin došlo k malým změnám v časování.více

GDPR

Vážení rodiče, dne 25. května 2018 vešlo v účinnost nařízení Evropské unie 2016/679 (GDPR) upravující podmínky zpracování osobních údajů. více

Bakaláři

Možné problémy s provozem žákovské knížkyvíce

Nabídka zaměstnání

Přijmeme učitele/učitelku

Žákovská knížka

Od ledna 2016 naše škola uvedla do provozu internetovou žákovskou knížku více

Partneři školy

NMS Gföhl